VR FEJLESZTŐ SZAKEMBER szakirányú továbbképzési szak képzési és kimeneti követelményei (KKK)
1. A szakirányú továbbképzés megnevezése: VR fejlesztő szakember szakirányú továbbképzés
2. A szakirányú továbbképzésben szerezhető szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: VR fejlesztő szakember
3. A szakirányú továbbképzés képzési területe: informatika
4. A felvétel feltételei:
Bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél, kivéve mérnöki oklevél.
5. A képzési idő félévekben meghatározva: 3 félév
6. A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 90 kredit
7. A képzés során elsajátítandó kompetenciák, tudáselemek, megszerezhető ismeretek, személyes adottságok, készségek, a szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben:
7.1. A képzés célja:
Olyan szakember képzése, aki
– a VR iparághoz kapcsolódó VR koncepciót és filozófiát érti;
– alkalmas 3D VR alkalmazások készítésére, a 3D VR platform bevezetésére, fejlesztésére ipari, termelői, szolgáltatói és oktatási környezetben egyaránt;
– képes a VR kontroll és folyamatirányítási alkalmazások vállalati tevékenységrendszerbe történő illesztésére.
7.2. Szakmai kompetenciák:
7.2.1. Tudás:
Az e szakon végzettek – megfelelő technikai, módszertani és technológiai ismereteik birtokában – képesek
– a 3 dimenziós VR terek tervezési és megvalósítási folyamatainak átlátására, elemzésére, megszervezésére, megtervezésére, végrehajtására és irányítására;
– VR alkalmazások grafikai és programozástechnikai támogatására;
– a VR iparág koncepcióinak fejlődési irányainak megértésére, átlátására,
a fejlődéshez igazodó VR alkalmazások készítésére;
– ezen szakmai területen folyamatosan figyelemmel kísérni a változó szerzői jogi és technikai környezet tényezőit;
– a szakmai területükön a hazai és nemzetközi tapasztalatok, eredmények feldolgozására és munkájukba való adaptálására.
7.2.2. Képesség:
A szakirányú továbbképzési szakon végzettek alkalmasak
– a VR iparághoz kapcsolódó koncepciók megértésére, átlátására;
– VR alkalmazások készítésére;
– VR alkalmazások grafikai előkészítésére, támogatására;
– VR alkalmazások programozástechnikai támogatására;
– a VR és AR megoldások használatára az Industry 4.0-hoz kapcsolódóan;
– a megszerzett tudás alkalmazására és gyakorlati hasznosítására, a kollaboratív és problémamegoldó technikák felhasználására;
– a tudományágban megszerzett szakmai tapasztalat ismereti határairól származó információk, felmerülő új problémák, új jelenségek feldolgozására;
– a megoldandó problémák megértésére és megoldására, eredeti ötletek felvetésére;
– szakmailag magas szinten önállóan megtervezni és végrehajtani a feladatokat;
– önművelésre, önfejlesztésre, a saját tudás magasabb szintre emelésére;
– a műszaki, gazdasági, informatikai erőforrások kezelésének komplex szemléletére;
– rendszerszemléletű, gondolkodásmód alapján komplex elemzésre, következtetésre és tervezésre.
7.2.3. Attitűd:
– kreativitás, rugalmasság;
– problémafelismerő és -megoldó készség;
– tanulási készség és jó memória;
– széles műveltség;
– információfeldolgozási képesség;
– környezettel szembeni érzékenység;
– elkötelezettség és igény a minőségi munkára;
– a szakmai továbbképzéshez szükséges pozitív hozzáállás.
7.2.4. Autonómia és felelősség:
– kezdeményezés, személyes felelősségvállalás és gyakorlás, döntéshozatal;
– alkalmasság az együttműködésre, a csoportmunkában való részvételre, kellő gyakorlat után vezetői feladatok ellátására;
– ismeri és alkalmazza a VR és AR megoldásokat az Industry 4.0-hoz kapcsolódóan;
– képes az Industry 4.0-hoz kapcsolódó VR tréning, VR monitoring és VR kontroll megoldásokat tervezni és készíteni.
8. A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb ismeretkörökhöz rendelt kreditérték:
8.1. Alapozó ismeretek: 23 kredit
VR alapfogalmak, architektúrák, platformok; Disruptive technológiák; Kognitív Infokommunikáció; VR alkalmazások és hasznosítás; VR kollaboráció, VR IoT.
8.2. Szakterületi ismeretek: 49 kredit
3D VR terek grafikai tervezése; VR programozás; VR integrált HTML, 3D VR szimulációk; VR megoldások az Ipar 4.0-ban; VR user interfészek; VR APP programozás; VR webterek készítése.
8.3. Szabadon választható ismeretek: 8 kredit
9. A szakdolgozat kreditértéke:
10