„A(z) 3D gyártástechnológiai szakember szakirányú továbbképzési szakképzési és kimeneti követelményei
1. A szakirányú továbbképzési szak megnevezése:
a) magyar nyelven: 3D gyártástechnológiai szakember szakirányú továbbképzési szakb) angol nyelven: virtual production and motion capture specialist postgraduate specialisation programme
2. A szakirányú továbbképzési szakon szerezhető szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése:
a) magyar nyelven: 3D gyártástechnológiai szakemberb) angol nyelven: virtual production and motion capture specialist
3. A szakirányú továbbképzési szak besorolása:
3.1. képzési terület szerinti besorolása: művészet képzési terület
3.2. a végzettségi szint besorolása:o ISCED 2011 szerint: 6o az európai képesítési keretrendszer szerint: 6o a magyar képesítési keretrendszer szerint: 6
3.3. a szakképzettség képzési területek egységes osztályozási rendszere szerinti tanulmányi területi besorolása:o ISCED-F 2013 szerint: 0211
4. A képzési idő félévekben meghatározva: 2 félév
5. A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 60 kredit
6. A képzés célja és a szakmai kompetenciák (tudás, képesség, attitűd, autonómia és felelősség):
6.1. A képzés célja:
A szakirányú továbbképzés általános célja a vizuális ipari szektor szakterületei számára olyan szakemberek képzése, akik megfelelő ismeretekkel és képességekkel rendelkeznek a 3D asset-ek gyártása, Game Engine és Motion Capture környezetben való alkalmazása területén. A képzés elméleti és gyakorlati ismereteket nyújt a vizuális ipar által használt technológiákra optimalizált, 3D szoftverekkel végzett kreatív munkához.
6.2. Szakmai kompetenciák:
6.2.1. Tudás:
A szakon végzett- ismeri a Virtual Production és a Motion Capture technológia működését;- ismeri a VFX- és Game Engine ready asset-ekkel szemben támasztott technikai követelményeket;- ismeretekkel rendelkezik a fájlformátumokról és a konverziós sorokról;- ismeri a vizuális ipari sztenderdeket;- ismeri a gyártási workflow-t és a saját munkájuk helyét annak hierarchiájában.
6.2.2. Képességek:
A szakon végzett képes- a szinergikus gondolkodásra és átlátja a gyártási folyamat egészét;- alkalmazni tudását sztenderd és produkciótól függően, a sztenderdektől eltérő szoftverkörnyezetben is;- magasabb szintű, kreatív munkakörök ellátására is;- a munkahelyen használt technikai eszközök biztonságos üzemeltetésére;- a felmerülő műszaki problémák pontos azonosítására, felismerésére;- fejlesztési javaslatokat megfogalmazni.
6.2.3. Attitűd:
A szakon végzett- a munkája során megismert ipari jogvédelem alatt álló információkat felelősségteljesen kezeli;- a technikát felelősségteljesen üzemelteti;- ipari környezetben elvárható szinten is a hatékony és eredményorientált;- törekszik a munkájában művészi igényesség megteremtésére; - munkáját képes önállóan is és csapatban is elvégezni.
6.2.4. Autonómia és felelősség:
A szakon végzett- munkáját önállóan végzi a vizuális iparban;- művészeti szakmájának megfelelő döntéseket hoz, melyeket képvisel is;- a munkavégzését önállóan tervezi és szervezi;- a produkció által használt technológiára vonatkozó előírásokat betartja és betartatja;- online vagy home office munkarendben is megbízhatóan és felelős módon kezeli a produkció szellemi tulajdonát.
7. A szakirányú továbbképzési szak szakmai jellemzői, a szakképzettséghez vezető szakterületek és azok kreditaránya, amelyből a szak felépül:
7.1. VFX szakterület: 20 kreditIdőjárási jelenségek, speciális vizuális (tűz-, füst-, robbanás-) effektek készítése, teljes asset-csomagok készítése és azok kimenetei fájlformátumainak kezelése VFX- és Game Engine környezetben is
7.2. Game Engine szakterület: 30 kreditUnity és Unreal Engine-ek kezelése, asset-ek alkalmazása, bemeneti és kimeneti fájlformátumok kezelése, Motion Capture-ből és 3D szkennelésből jövő adatok szerkesztése és használata
7.3. Mestermunka: 10 kredit”