A(z) üzleti menedzsment alapképzési szak képzési és kimeneti követelményei
1. Az alapképzési szak megnevezése:
a) magyar nyelven: üzleti menedzsment alapképzési szak
b) angol nyelven: Bachelor of Science in Business Management
2. Az alapképzési szakon szerezhető szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése:
a) magyar nyelven: közgazdász üzleti menedzsment alapképzési szakon
b) angol nyelven: Economist in Business Management
3. Az alapképzési szak besorolása:
3.1. képzési terület szerinti besorolása: gazdaságtudományok képzési terület
3.2. a végzettségi szint besorolása:
o alapfokozat (baccalaureus, bachelor of science, rövidítve: BSc)
o ISCED 2011 szerint: 6
o az európai képesítési keretrendszer szerint: 6
o a magyar képesítési keretrendszer szerint: 6
3.3. a szakképzettség képzési területek egységes osztályozási rendszere szerinti tanulmányi területi besorolása ISCED-F 2013 szerint: 0413
3.4. orientáció szerinti besorolása: gyakorlatorientált (60-70%)
4. A képzési idő félévekben: 6 félév
5. A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 180 kredit
6. A közös képzés célja és tanulási eredményei:
6.1. A képzés célja:
A képzés célja olyan, nemzetközi környezetben is tevékenykedni képes menedzserek képzése, akik jártasok a személyes és interkulturális kommunikációban és birtokában vannak a legkorszerűbb gazdálkodási ismereteknek. A képzés során a hallgatók olyan alapvető üzleti módszerekkel kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismereteket szereznek, amelyekkel támogatni képesek a döntéshozatali mechanizmusokat és javítják a gazdálkodó szervezet versenyképességét a dinamikusan változó üzleti környezetben. A képzés átfogó és naprakész ismereteket nyújt a gazdálkodó szervezetek struktúrájáról és a gazdasági környezetben való működéséről, emellett fejleszti az üzleti életben való hatékony működéshez szükséges különböző képességeket, valamint a hallgatók munkaerőpiaci készségeit, továbbá felkészíti őket tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.
6.2. Tanulási eredmények:
6.2.1. A szakon végzett
a) tudása:
- ismeri a gazdálkodó szervezetek típusait, azok működési környezetét, illetve vezetésének és szervezésének alapvetéseit;
- ismeri a menedzsment témakörébe tartozó aktuális kérdéseket (egyebek mellett a szervezeti magatartás, üzleti innováció, vállalkozásfejlesztés, digitális megoldások, kockázatmenedzsment, társadalmi felelősségvállalás területein);
- ismeri az egyes gazdálkodási egységek hatékonyságát meghatározó elméleteket és fogalmakat;
- ismeri a menedzsmentelméletek gazdálkodó szervezetek belső és külső működésére vonatkozó gyakorlati következtetéseit;
- birtokában van a szervezetek globális üzleti környezetben való hatékony irányításához szükséges interkulturális ismerteknek.
b) képességei:
- képes tudományos és szakmai forrásokból releváns adatokat, információkat gyűjteni és rendszerezni;
- digitális jártassággal és kvantitatív készségekkel rendelkezik, melyeknek köszönhetően képes a gazdasági adatokat helytállóan elemezni és a döntéselőkészítő folyamatokat hatékonyan megtervezni;
- képes a menedzsmenthez kapcsolódó elméleteket, koncepciókat, elveket és módszereket annak érdekében alkalmazni, hogy gazdálkodási problémákat megoldjon és döntéseket hozzon;
- képes a gazdálkodó szervezet irányítására ható külső tényezők hatásainak beazonosítására és megértésére, a szervezet előtt álló kihívások rendszerezett értékelésére;
- képes a hatékony szóbeli és írásbeli kommunikációra, a különböző kommunikációs csatornák, illetve az információs és kommunikációs technológiai eszközök hatékony használatára.
c) attitűdje:
- megoldásorientált, proaktív magatartást tanúsít a minőségi munkavégzés és a zökkenőmentes együttműködés érdekében projekt- és csapatmunka során;
- nyitott új információkra, új szakmai ismeretekre és módszerekre, új önálló és csapatban történő munkavégzést igénylő feladatok elvégzésére; törekszik az ismereteinek bővítésére és munkahelyi kapcsolatainak, az együttműködés minőségének javítására;
- érzékenységet mutat a munkakört és a vállalatot érintő szélesebb társadalmi és gazdasági környezetben végbemenő változásokra, törekszik ezen változások megértésére és nyomon követésére;
- nyitott mások nézeteinek elfogadására, érzékenységet mutat a szektorális, nemzeti és európai értékek (köztük a társadalmi, ökológiai és fenntarthatósági elvek) iránt;
- törekszik énhatékonyságának fejlesztésére (beleértve az önreflexiót, időbeosztást), a sajátjától eltérő nézőpontok befogadására, illetve a csapatmunkában történő hatékony részvételre multikulturális környezetben, mind vezetőként (team összeállítása, delegálás, fejlesztés és vezetés, beleértve a megfelelő vezetési stílus hatékony kiválasztását), mind pedig a csapat tagjaként;
- törekszik problémák azonosítására, elemzésére és megoldására, illetve váratlan helyzetekben és komplex környezetben való helyes döntéshozatalra;
- nyitott az élethosszig tartó tanulásra a munkában és azon kívül.
d) autonómiája és felelőssége:
- a munkaköri leírásban megfogalmazott feladatok tervezésében és elvégzésében általános szakmai felügyelet mellett;
- elemzésekben, következtetésekben és döntésekben;
- egyes vállalati egységek, munkacsoportok, kisvállalatok tevékenységének önálló szervezésében, a munkavállalókért való felelősségvállalásban;
- a gazdálkodó szervezetben a végzettségnek megfelelő tevékenységek szervezésében, véghezvitelében és ellenőrzésében;
- a szakmai, jogi és etikai normák és szabályok betartásában;
- a szervezeti egység, csapat vagy projekt tagjaként végzett munkában;
- előadások tartásában, viták vezetésben és szakmai fórumokon való részvételben a gazdasági szervezeten belül vagy azon kívül.
7. A közös képzés folytatásában megállapodó külföldi és magyar felsőoktatási intézmények neve és származási országa:
7.1. The University of Buckingham (Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága)
7.2. IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola (Magyarország)
8. A képzést megkülönböztető speciális jegyek:
A képzés kizárólag angol nyelven folyik.